Cum alegi un influencer pentru o campanie

  • iunie 11, 2021
  • 3 min read

Influencerii sau influențatorii sunt un instrument la modă, dar și extrem de necesar pentru promovarea unui produs sau a unui serviciu. Iar ca să-i găsești pe cei mai potriviți pentru a-ți promova brandul, ai nevoie de o anumită rețetă. Cel mai comod este să apelezi la serviciile unei agenții de influencer marketing care nu numai că te ajută să alegi influencerul potrivit, dar îți și creează conținut. Însă o poți face chiar și tu, e drept, cu puțin ajutor din partea specialiștilor.

ilustratie influencer

Pentru început, trebuie să știi pe ce nișă vrei să joci, lucru foarte important, pentru că acesta este primul pas către influencerul potrivit. Practic, masa de influenceri în care vei căuta, adică vloggeri, bloggeri, artiști sau instagrammeri, va fi acel grup care a lucrat pentru campanii ce se încadrează în această nișă. Apoi vei avea nevoie să te hotărăști dacă afacerea ta are nevoie de un influențator mare sau mai mic, dar și să îți stabilești un buget în acest scop.

Specialiștii spun că vei găsi mai repede persoana potrivită dacă vei ține cont de câteva criterii.

Mesajul. Documentează-te în privința tipului de mesaj al influencerului. Cu alte cuvinte, vezi ce zice și cum zice. Dacă îți place ce fel de conținut promovează, este un punct câștigat în favoarea lui.

Credibilitatea mesajului. Este foarte importantă. Nu orice influencer poate spune mesajul tău și să pară la fel de autentic. Unii te conving, alții nu. Cu alte cuvinte, trebuie „să fie din filmul tău”.  

Audiența. Contează mult. Cu cât grupul de urmăritori ai influențatorului este mai mare, cu atât mesajul tău va ajunge la mai mulți. Iar dacă o parte dintre urmăritori postează comentarii, la rândul lor, rata de multiplicare a mesajului crește exponențial.

Profilul personal. Nu îi poți încredința mesajul oricui așa cum nu lași un necunoscut să-ți treacă pragul casei doar pentru că are ochi frumoși. Fă un mic research și vezi ce istoric are, chiar dacă unii te vor acuza de stalking.

Chimie personală. Funcționează în cadrul unora. Așa că îl angajezi pur și simplu, și nu mai ai nevoie de nici un indicator măsurabil sau argument rațional. La urma urmei, tu decizi ce faci cu proprii bani.