Strategie și Concept

Succesul fără strategie se numește noroc.

business men paying chess

O strategie de comunicare este esențială pentru atingerea obiectivelor organizaționale. Fără planuri de presă sau PR elaborate cu atenție, strategii digitale și planuri de marketing, activitățile de comunicare riscă să irosească timp și investiții.

Cum poţi identifica strategia câştigătoare?

Strategia fără tactică este cea mai lentă cale către victorie.

Tactica fără strategie este zgomotul dinaintea înfrângerii.”

– Sun Tzu

Ce este strategia de comunicare?

Strategia de comunicare, din perspectiva marketingului și PR, este modul în care afacerea dvs. intenționează să transmită un anumit mesaj consumatorului țintă prin diferite medii.

Mesaj – ceea ce vrei să spui

Public – cu cine vorbești

Medii – pe ce canale comunici

Pentru ca strategia de comunicare de marketing să aibă succes, toate cele trei elemente trebuie să se completeze reciproc. Este recomandat ca toate promoțiile, strategiile de branding, publicitate și vânzări să fie consecvente pentru consumatori, ceea ce impune departamentelor organizației să lucreze împreună.

Informaţiile necesare

Cunoaşterea şi înţelegerea:

  • Afacerii
  • Părţilor interesate
  • Metodelor potrivite de comunicare
corporate people analysing

În funcție de aceste informații, dezvoltăm fiecare dintre următoarele elemente ale strategiei de comunicare și ale planului de acțiune:

  • Public țintă
  • Mesaje cheie
  • Mecanisme / instrumente de comunicare
  • Detalii de implementare – Cine, Când și cu ce Cost
  • Cine va fi responsabil pentru implementarea fiecărei acțiuni
  • Când trebuie implementată acțiunea
  • Care sunt costurile asociate fiecărei acțiuni